dinsdag 21 februari 2012

Eens iets anders - een bananentaart!

Even tussendoor iets totaal anders. Laatst kreeg ik van mijn schoonmoeder een super makkelijk en snel recept voor een bananentaart. Dit moest en zou ik proberen, met dit als resultaat:


De taart ziet er niet spectaculair uit, maar is super lekker!

Bij deze dan ook het recept:

1. Kruimeldeeg 25 min laten bakken in een voorverwarmde oven van 175 graden. De deeg beleggen met bonen voor het rijzen te verhinderen. Daarna de taart laten afkoelen.

2. Bananen snijden en dakpans schikken op de deeg.

3. 150 gram witte chocolade laten smelten (au bain-marie).

4. 20 cl volle room + 2 zakjes vanillesuiker opkloppen (niet vast) en voorzichtig roeren onder de gesmolten chocolade.

5. Het mengsel op de bananen doen en als versiering witte chocolade schilfers erop. Opgepast: laat de taart best wat afkoelen vooraleer te serveren, want anders wordt het een beetje papperig. Ik maak ze bij voorkeur in de voormiddag om bij de koffie te eten.

Veel plezier en warme groet!

2 opmerkingen:

  1. Er komt een award jouw richting uit gevlogen!
    http://elf-maakt-zelf.blogspot.com/2012/02/elf-kreeg-een-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er een erg lekkere taart uit, zal ik ook eens moeten proberen

    BeantwoordenVerwijderen