dinsdag 6 maart 2012

Polsverwarmers + tutorial

Ik had zin in een klein projectje, maar toch iets praktisch. Daarom maakte ik polsverwarmers met een restje wol:



En bij deze het patroontje:

Zet 31 steken op met naald nr 4. Ik heb vrij smalle handen, dus hier kan je variëren van naald of aantal steken. Zorg wel dat je steken aantal een oneven getal is.

Brei 6 naalden boordsteek 1/1. Daarna brei je de parelboordsteek tot de gewenste lengte. Opnieuw 6 naalden boordsteek 1/1 en losjes afkanten. De naden dichtmazen, hiervoor kan je deze video gebruiken. Zorg dat je ongeveer 5 cm niet dicht doet, want dat vormt het gat van je duim. Je kan ze best even passen om te zien of het goed zit.

Wat is nu die parelboordsteek? Dat wil zeggen dat je eerst een naald rechts breit. Daarna ga je een naald als volgt breien: 1 averecht, 1 rechte dubbele steek (da's eigenlijk gewoon recht, maar niet in de steek die komt, maar het gaatje er net onder), 1 averecht, 1 rechte dubbele steek, enz. Je eindigt met een steek averecht.

Herhaal deze twee naalden en je hebt je polsverwarmers!

Warme groet

1 opmerking:

  1. mijn laatste breiwerk is zeker 20 jaar geleden en nu wil ik weer eens iets proberen , niet te moeilijk....groetjes Trees uit New Zealand waar het nu koud begint te worden.

    BeantwoordenVerwijderen